Új Jelszó Kérése

IZGALMAS ILLAT MÁRKÁK

2016.06.03 12:31
A szerencsehozó ló – avagy az Escada márka története
Wolfgang és Margaretha Ley
Forrás: Escada E-Store

Minden egy ír telivérrel kezdődött, akinek a neve történetesen Escada volt. Wolfgang és Margaretha Ley Portugáliában járva részt vettek egy lóversenyen, Escada –ra fogadtak és nyertek. A források nem említik, hogy mennyit és vajon a nyereményből futotta-e a cég megalapítására. Mindenesetre 1976-ban megalapították divatcégüket és a márkát, amelyet 1978-ban mutattak be, a szerencsehozó paripáról nevezték el. Így indult útjára az Escada divatház, hogy rövid idő alatt meghódítsa a modern gondolkodású, saját teljesítményük által egyéniséggé formálódott hölgyeket, akik az öltözködésükben is hasonlóképpen önkifejezésre törekedtek, mint munkájukban.

A szakmai vélekedés szerint németországi piacról a nagy divatházak világába kerülni különösen nehéz, mert a fizetőképes kereslet lényegesen kisebb, mint a Párizsban, a haute couture hazájában. (Megjegyzés: a haute couture kb. azt jelenti, hogy exkluzív egyedi gyártású divatcikket előállító divatház. Ahhoz, hogy divatcég a nevében, vagy a marketingjében használhassa a kifejezést, szigorú követelményeknek kell megfelelnie, többek között Párizsban saját szabászatot kell működtetnie meghatározott létszámmal.)

Ennek ellenére az az elgondolás, hogy a ruhának nem a tervező öncélú kreativitásáról, hanem a viselőjének az önkifejezéséről kell szólnia, elsöprő sikereket hozott. Ezeket a sikereket az Escada ráadásul annak ellenére érte el, hogy nem egyedi darabokat mutatott be a párizsi kifutókon, hanem kezdettől fogva olyan kereskedelmi márkaként pozícionálta magát, amely szériákban „utazik”. Ők ezt az elit „haute couture demokratizálásának” nevezték.

Margaretha – aki egyébként Svédországban modell volt – szilárd alapokon nyugvó szabó-varró tudással rendelkezett, de ami még ennél is többet hozott konyhára: jól ismerte az igényes ügyfelek ízlését. Különleges érzéke volt a színekhez és a rafinált részletekhez. Felismerte, hogy a saját jövedelemmel (sőt nagyon magas saját jövedelemmel) rendelkező nők szemében az üzleti és társadalmi siker érték, amellyel szívesen büszkélkednek és fejeznek ki az öltözködésükben is. Így aztán az Escada ruhák fő jellegzetessége a kontrasztoktól és feltűnő elemektől vissza nem riadó elegancia volt. A modellek jól felismerhető harsánysága azonban nagyon precíz módon mindig a jó ízlés határain belül maradt. Határozottan feltűnőek voltak ugyan, de soha nem provokálóak. Az Escada márkának köszönhetjük például a leopárd minta meghonosodását a divatban.

A 90-es években a leggyönyörűbb szupermodellek szerepeltek az Escada katalógusaiban, mint  Claudia Schiffer, Linda Evangelista, Cindy Crawford, Christy Turlington, Naomi Campbell, Karen Mulder, Paulina Porizkova, Nadja Auermann és Rachel Zimmermann. Filmcsillagok és más hírességek rendszeresen viseltek közszerepléseik alkalmával Escada –t.

 

Hellen Mirren Escada -ban Katherine Heigl Escada-ban Anna Loos Escada -ban
Forrás: Escada - E-store



Az Escada parfümök tökéletesen illeszkedtek a divatház koncepciójába. Megjelenésüket ugyanazok a feltűnő színek és kreatív formák jellemzik, mint a ruházati kollekciókat. A divatház parfümjeinek többsége gyümölcsös-virágos karakterű illat. Parfüm kompozícióikkal sokat tettek azért, hogy ez az új kategória létrejöhessen az iparágban.

Az Escada első parfümje

A legelső Escada parfümöt 1990-ben mutatták be, nevét ki másról kaphatta volna, mint a cég lelkéről. Ez a virágos illat az Escada Margaretha Ley, amelyet exkluzív kivitelű, szív alakú palackban hoztak forgalomba.

1993-ban jelent meg az Escada első nyári – limitált kiadású – parfümje az Escada Chiffon Sorbet. A szezonális illat már kimondottan az említett gyümölcsös-virágos kategóriába tartozik. Vidám halványsárga dobozának és türkizkék – formájában az első illatéra hasonlító - palackjának kontrasztja szintén jellegzetes.

A 90-es évek eleje és 2008 között körülbelül félszáz Escada parfüm jelent meg. Közöttük nem csak női, hanem férfi illatok is voltak. Ezek közül azonban csak néhány maradt meg az állandó kínálatban, mint például a 2003-ban megjelent Escada Magnetism, illetve a 2008-2009-2010-es években egymás után megjelent Escada Incredible Me, Escada Desire Me és Escada Absolutely Me parfümök.

Az Escada Magnetism a rózsa és a vanília köré épülő, kifinomultan édes illat, fekete ribizlivel, kókusszal és karamellel kombinálva. A parfüm rajongóinak megoszlik a véleménye arról, hogy téli, vagy nyári illat kompozíció bújik meg a látványos palackban. „A Magnetism egy elképesztő illat. Mindenből van benne bőven, mégis egyensúlyban van. Tipikus késő júniusi illat, tele zöld frissességgel, a buja kertek illatával. Minden, amit a kora nyári természet nyújthat, benne van.” – fogalmaz egyikük. Másikuk így vélekedik: „Viseljétek ezt az illatot egy lusta őszi délutánon, amikor puha kasmír pulóverben andalogtok szerelmetekkel a parkban! Amikor a lehullott levelek már ropognak a lépteitek nyomán és közeledik az első hó, akkor jó igazán a feketeribizli nyárias illatát, vagy a gyümölcsökkel megbolondított karamell fagylalt ízét felidézni. Akkor is jó szolgálatot tesz, amikor a lusta délután forró éjszakába fordul a kandalló előtt.”

Especially Escada

A 2011-ben megjelent Especially Escada parfümöt a divatház úgy bocsátotta útjára, mint az új Escada „signature” illatot. (Megjegyzés: a „signature” illat általában a parfümmárkák első illata, amely egyfajta szimbólumként végigkíséri a márkák életútját és mindig megmarad a kínálatban.) A véleményeket olvasgatva úgy tűnik, itt is a rózsáé a fő szerep: „Hű! Az Especially Escada a crimson rózsáinkra emlékeztet a kertben egy tavaszi zápor után. Csodálatosan étvágygerjesztő körte illattal indul, ami gyorsan érzékien friss crimson rózsa illatba fordul. Szerintem nagyon különbözik a márka más gyümölcsös illataitól. Habár azokat is szeretem, ez az illat valahogy felnőttesebb és klasszikus árnyalatai is vannak. Tökéletes választás egy tavaszi kerti partira, vagy délutáni kávézásra, teázásra.”

Margaretha 1992-ben bekövetkezett korai halála több szempontból is megrengette a céget. Az érzelmi kötődéseken túl, kreativitása sem volt könnyen pótolható. Végül az 1994-ben kreatív igazgatónak kinevezett Brian Rennie volt az, aki megfiatalította a márkát és útjára bocsátotta a sportos termékvonalat is. A következő években az Escada visszanyerte régi erejét a színes és érzéki eleganciájával. Olyannyira, hogy 1998-ban Kim Basinger egy pisztácia színű szatén Escada ruhában vette át az Oscar díját.

Mára az Escada névjegye a hűvös csillogás, az érzéki nőiesség és a modern elegancia tökéletes elegye. Varázslatos színek és minták jellemeznek minden kollekciót. Innovatív anyagok, magas minőségű, aprólékos részletek és hímzések, valamint a tökéletes kivitelezés biztosítják az összes modell sikerét a sportos mindennapoktól a vörös szőnyeggel borított helyeken való alkalmi megjelenésig.

Angelica Ferrers Escada -ban Minták összhangja Escada cipők
Forrás: Escada Official Instagram

 

© A www.parfumpartner.hu honlapon fellelhető információk, fényképek és szöveges tartalmak a Trade Marks Licence Provider Hungary Kft. tulajdonát képezik. A webáruházban található fényképek és termékleírások, mint szellemi termékek felhasználására kizárólag a Szállító jogosult, azok jogosulatlan másolása, továbbítása, vagy egyéb módon történő felhasználása nem megengedett. ©
Webáruház készítés