Az oldal jelenleg ZÁRVA van!
Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban.
Új jelszó kérése

IZGALMAS ILLAT MÁRKÁK

2015.12.09 09:27
Úri szabóságból világbirodalom, avagy a Hugo Boss márka története
Hugo Ferdinand Boss

Hugo Ferdinand Boss 1885 július 8-án született Heinrich és Luise Boss ötödik gyermekeként, Metzingen városában. A szülőknek aprócska textil és fehérnemű boltja volt. Mivel testvérei közül csak egyik nővére élte meg a felnőttkort, Hugo lett a családi bolt örököse. Mielőtt besorozták katonának az I. Világháborút megelőzően, kereskedő gyakornokként dolgozott.

1924-ben alapította meg gyáracskáját, amelyben 20-30 varrónő dolgozott és kézzel készítették az ingeket és a hagyományos dél-német lóden kabátokat. A világválság (1929) nem kímélte a német textilipart sem és 1931-re Boss gyára is a csőd szélére került.

Az ezt követő időszakról a Hugo Boss vállalat csúcsvezetői tanulmányt készíttettek egy neves régésszel, miután 1997-ben egy osztrák pletykalap arról számolt be, hogy a cég a náciknak készített egyenruhákat kényszermunkára ítélt hadifoglyokkal. Tény és való, hogy a gyár nem élte volna túl a háborút a hadimegrendelések és –munkaerőhiány lévén – a kényszermunkások foglalkoztatása nélkül. Az is tény, hogy Hugo Boss a háborút követő eljárások során hatalmas pénzbeli büntetést kapott. A kutatások azonban megállapították, hogy Hugo Ferdinand Boss semmi olyat nem tett, amelyet más német gyárak és üzemek tulajdonosai ne tettek volna meg a túlélésért. Sőt – mivel a fogolytáborban rendkívül mostoha körülmények uralkodtak – meleg ételt és szállást biztosított a gyárában dolgozó nőknek. Ettől függetlenül a cég vezetése felkutatta és kártalanította az egykori kényszermunkásokat.

Miami Vice és a Boss öltöny

Hugo Boss 1948-ban bekövetkezett halálát követően veje, Eugen Holy vette át a gyár vezetését. A francia megszállás idején szintén egyenruhákat készítettek, részben a francia katonáknak, részben a Vöröskereszt számára. A gyár az 1950-es években kapta az első öltöny megrendeléseket, és 1960-ban készültek el az első konfekció öltönyök.

1969-től Eugen Holy fiai - Jochen és Uwe – vitték tovább az üzemet és ők kezdték el a vállalkozás olyan irányú átformálását, amely nélkül nem válhatott volna nemzetközi divatcéggé. Miközben a versenytársak az árak csökkentésével igyekeztek megszabadulni egymástól, a fivérek jó minőségű és fiatalosabb barna, kék, szürke és fekete öltönyöket gyártottak, amelyeket átlag felett áraztak be.

A Boss – mint magas minőségű férfi ruházati márka – 1970-ben indult útjára, jóval könnyebb, színesebb és divatosabb olasz anyagok felhasználásával. Az élvonalbeli tervezésű ruházati terméket egyre szélesebb körben értékesítették Németországon kívül. Az európai térhódítást követően 1976-ban nyílt az első bolt az Egyesült Államokban, amelyet elég erős szkepticizmus kísért. A zseniális marketing stratégia révén azonban – olyan jóképű férfiak mindennapi viseleteként jelentek meg termékeik, mint Sylvester Stallone, Bjorn Borg és a Miami Vice zsarui, akik által a Hugo Boss márka egyre inkább a sikeres professzionalizmus imázsát jelentette egy cseppnyi macsó életérzéssel fűszerezve. 1980-ra cég éves árbevétele meghaladta az 100 millió német márkát és öt évvel később a frankfurti tőzsdén jegyezték. 1 évvel a részvénytársasággá való alakulást követően a Hugo Boss annyit ért mint a többi német ruházati cég összesen.

Ryan Reynolds és a Hugo Boss

Az 1984-es évet azért emeljük ki a történetből, mivel ekkor szerezte a Hugo Boss az első parfüm licencet és ezzel a ruházati termékeken kívüli új piacra lépett. A parfümöket 1985-ben a napszemüvegek, 1995-ben a cipők, 1996-ban az órák követték.

Amikor a Holy fivérek 1993-ban nyugdíjba vonultak a Marzotto csoport volt a Hugo Boss fő részvényese és éppen nehéz időket éltek. Nyilvánvalóvá vált, hogy a stílus frissítésére van szükség. Ekkor került a vezérigazgatói székbe Peter Littmann cseh származású marketing szakember, aki tökéletes választásnak bizonyult.

A BOSS márkát további kettővel egészítette ki. A HUGO progresszív és innovatív stílusa, valamint a BALDESSARINI luxusa és kifinomultsága további vásárlói csoportokat nyert meg a Hugo Boss számára. A hármas márkastratégia hatalmas sikert jelentett, mint az imázs, mint a profit szempontjából.

A cég következő ugrásszerű fejlődése Werner Baldessarini nevéhez kötődik. (Ő az, akiről a cég BALDESSARINI márkája is a nevét kapta.) Az akkor 55 éves vezető tervező 1975-ben csatlakozott a céghez és 1988-tól kapott helyett az igazgatótanácsban. Az ő munkássága arra irányult, hogy a „úri szabóságból” életstílus birodalmat hozzon létre.

Hugo Boss szponzoráció

A férfi ingek, sportruházat, alsó ruházat és egyéb kiegészítők után egy női kollekcióval is kifutóra és piacra léptek. 1999-2000-ben 130 új Hugo Boss üzlet nyílt szerte a világon. Az addig is széleskörű szponzorálási tevékenységüket a motor sportok, a művészetek és a golf után kiterjesztették a Forma 1-re, a zenei életre, a filmekre és a vitorlás sportokra.

Az elmúlt másfél évtizedben újabb és újabb termékcsoportok és kollekciók jelentek meg, például cipők és bőr kiegészítők, gyermekruházat. A cég az új eszközök és értékesítési csatornák megjelenéséhez is sikeresen alkalmazkodott, például online boltjával, okostelefon applikációival, Youtube csatornájával, Facebook és Twitter profiljával, stb.

Két érdekes momentumot azonban érdemes kiragadni ebből az elképesztő iramú változásból. Az egyik a márkák „konszolidációja”. A BALDESSARINI márka 2006-ban kivált a cégcsoport kereteiből és helyét a Boss Selection vette át, hogy 2013-ban ismét összeolvadjon a fő márkával. A másik ilyen érdekes fejlemény, amikor 2011-ben „bevezették” a személyre szabott öltönyök készítését, vagyis visszatértek az „úri szabóság” eszmeiségéhez. Úgy tűnik minden cégnek vissza kell nyúlnia időnként a gyökereihez, hogy képes legyen a további fejlődésre.

Gerard Butler Hugo Boss márka nagykövet

 

© A www.parfumpartner.hu honlapon fellelhető információk, fényképek és szöveges tartalmak a Trade Marks Licence Provider Hungary Kft. tulajdonát képezik. A webáruházban található fényképek és termékleírások, mint szellemi termékek felhasználására kizárólag a Szállító jogosult, azok jogosulatlan másolása, továbbítása, vagy egyéb módon történő felhasználása nem megengedett. ©
Webáruház készítés