Az oldal jelenleg ZÁRVA van!
Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban.
Új jelszó kérése

IZGALMAS ILLAT MÁRKÁK

2016.06.09 13:27
Szicília a múzsa – avagy a Dolce & Gabbana márka története
Domenico Dolce és Stefano Gabbana

A két tervező - Domenico Dolce és Stefano Gabbana – mindig pontosan tudta, hogyan hangsúlyozza egyedi stílusának olaszos karakterét, hogyan tolmácsolja azt világszerte, és hogyan hódítsa meg vele a fiatalokat. Összehasonlítva például a Gucci márkával a Dolce & Gabbana fiatal márka, 1985-ben alakult meg a cég. A márka ugyanennek az évnek az októberben debütált a Milánói Divat Gálán, ahová mint fiatal tehetségeket hívták meg őket.

Domenico Dolce (1958) a divat világába született, de korántsem luxusba. Apja szabóként dolgozott egy Palermóhoz közeli városban, édesanyja szöveteket és ruhákat árult egy üzletben. Domenico Milánóba ment tanulni, de még azelőtt otthagyta a Marangoni Intézetet, mielőtt elvégezte volna tanulmányait. Úgy érezte, hogy már mindent tud, amire szüksége lehet.

 

Az volt az álma, hogy Armani -nak dolgozhasson. A különböző források mind másképp említik az Armani –val kapcsolatos történetet. Egyesek szerint Armani nem tartotta tehetségesnek, mások szerint Domenico Dolce mindössze a recepcióig jutott és soha nem tudta meg, hogy a portfoliója eljutott-e Armani –hoz.

Ő maga annyit mondott egy beszélgetésen – amelyről a The Telegraph tudósított -, hogy a telefonkönyvben talált számon hívta fel az Armani céget. Azt mondták neki, hogy akkor találkozhat Giorgio Armani –val, ha van időpontja. De ő nem adta fel és azt kérte, hogy legalább telefonon beszélhessen vele. Nem tudni hogyan zajlott pontosan a beszélgetés, de végül nem kapott állást.

Stefano Gabbana (1962) milánói születésű. Édesapja egy nyomdában dolgozott, anyja pedig ruhákat vasalt egy mosodában. Rómában tanult egy művészeti iskolában és grafikusként végzett. Karrierje akkor indult útjára, amikor a 80-as évek elején megpályázott egy állást Giorgio Correggiari tervezőnél, ahol akkor Domenico Dolce is dolgozott. Nem sokáig voltak azonban alkalmazottak, már 1983-ban önállósították magukat, és szabadúszó tervezőként élték életüket, magánemberként is párt alkotva.

 

Katy Perry Dolce & Gabbana ruhában Kylie Minogue Dolce & Gabbana ruhában Cllin Farrel Dolce & Gabbana öltönyben
Katy Perry Kylie Minogue Colin Farrel


A Milánói Divat Gálán mind a sajtó, mind a vevők élénk érdeklődést mutattak és így hamar világhírűvé váltak. A sikerek megerősítették őket abban, hogy jó nyomon járnak és ettől kezdve karrierjük őrült tempóban ívelt felfelé. Rengeteget dolgoztak. A saját tervezésű minták, modellek, kiegészítők mellett az értékesítést, a bemutatókat, a PR munkát és a reklám kampányokat is ők felügyelték.

1986-ban saját gyártású kollekcióval jelentek meg a Real Woman divatbemutatón, majd egy évvel később kötött modelljeiket mutatták be és saját bemutatótermet nyitottak Milánóban, amelyet egy év alatt kinőttek. 1989-ben már Japánban szerepeltek a First Woman divatbemutatón. Ezt követően az első fehérnemű- és strandkollekciót dobták piacra. 1990-ben jelentek meg első férfiruházati modelljeikkel.

Az első Dolce & Gabbana női parfüm 1992-ben jelent meg. A Dolce & Gabbana Parfum 1993-ban elnyerte az Accademia del Profumo legjobb női illatának díját.  Az első férfi illat pedig, a Golce & Gabbana Pour Homme  az év legjobb férfi illata lett 1995-ben, de emellett a legjobb csomagolás és a legjobb kommunikáció kategóriában is nyert. A Dolce & Gabbana Pour Homme volt az első olasz parfüm, amely francia díjat is nyert. A két ún. signature illatot a tervezőpáros 2012-ben újraalkotta.

Dolce & Gabbana Light Blue parfüm

A Dolce & Gabbana márka üzletileg legsikeresebb illata talán a Light Blue, amely a leggyakrabban eladott női parfümök egyike a világon. „A Dolce & Gabbana Light Blue egy időtlen klasszikus. 2010-ben vásároltam először egy jó barátnőm tanácsára, aki szerint tökéletes nyári parfüm. És igaza volt. Még télen is érzem a tengerparti nyári esték illatát … Friss és tiszta, klasszikus és tartós, gyakran még másnap is érzem. A barátnőm azóta sok mindent kipróbált már, de én és a Light Blue együtt maradtunk.” – írja az illat egyik rajongója.  „Számomra a Light Blue a tisztaság érzetét adja. Először nem értettem, miért tartják sokan biztonságos illatnak. Most már értem: kellemesen friss, talán az elején egy icipicit erőteljes, de aki ezt viseli, annak a parfümje nem vágja orrba a körülötte lévőket” – mondja egy másik.

Dolce & Gabbana Light Blue Pour Homme parfüm

A Light Blue férfi társa – a Dolce & Gabbana Light Blue Pour Homme – csak évekkel később, 2007-ben jelent meg. Ezt követően azonban számos díjat nyert. A férfiak általában szűkszavúbban mondanak véleményt egy parfümről. Legtöbbjük frissnek, visszafogottan elegánsnak tartja. A tengeri illat akkordok kedvelőinek körében különösen jó véleményeket olvasni róla: „Könnyed és szellős, tökéletes tavasszal és a melegebb hónapokban. A tartóssága pedig a jónál is jobb.”

Hasonlóképpen díjnyertes a Dolce & Gabbana The One (női parfüm) és a Dolce & Gabbana The One for Men (férfi parfüm) illatpáros. A The One egyik rajongója így nyilatkozik: Vigyázzatok, függőséget okoz! Dilisnek néznek, mert egész nap a csuklómat szagolgatom.” A másikuk: „Kis idő elteltével, amikor megszáradt, valami nagyon ismerős, kellemes illat bontakozott ki belőle, de nem tudtam visszaemlékezni, hogy mi az. Aztán egyszer csak beugrott a csokigyár, ami mellett minden nap elmentem gyermekkoromban. Az a kellemesen meleg vanília és csokoládé illat … A régi szép idők!”
És végül még egy hozzászólás: „…. Reggelente alig várom, hogy kibújjak a zuhany alól, felöltözzek, és magamra fújhassam. Eleinte nem tűnik különlegesnek, csak egyszerűen kellemes. De aztán … amikor letisztul és megszárad: ….. Na akkor aztán félre az utamból, enyém a világ!”

A parfüm igazán egyéni ízlés dolga, ezért a vélemények általában megoszlanak. A Dolce & Gabbana The One for Men viszont azok közé a férfi illatok közé tartozik, amelyről elvétve is alig találunk fanyalgó hozzászólást. Inkább ilyeneket: „A The One for Men egyszerűen a legjobb Dolce & Gabbana férfi illat.” „A legjobb férfi parfüm, amit valaha is vettem”. „Az illatpapíron olyan halott volt, de amikor a bőrömre fújtam, akkor életre kelt. Hűha …”

Domenico és Stefano útjai elváltak egymástól a magánéletben a 2000-es évek elején, de a Dolce & Gabbana -t együtt vitték tovább. Azon túl, hogy a kampányaikban világhírű modellek pompáznak a tervezőpáros kollekcióiban és viszik hírét termékeiknek (Linda Evangelista, Monica Belucci, Isabella Rossellini) számos világsztár viseli ruháikat (Beyonce, Emily Blunt, Emma Stone, Benedict Cumberbatch, Daniel Craig, Katy Perry, Colin Farrel és még sokan mások).

A gyakran polgárpukkasztó olaszok néhány különleges megrendelést is kaptak fényes pályafutásuk során. Madonna számára mintegy 150 darabot tartalmazó fellépő-ruha kollekciót terveztek és készítettek az 1993-as „The Girlie Show” turnéra. Withney Huston és Kylie Minogue szintén azok között van, akik Dolce & Gabbana ruhákban léptek fel.

 

Madonna - The Girlie Show - kosztüm terv Madonna a színpadon - The Girlie Show Kosztüm terv Kylie Minogue részére
Terv Madonna fellépő ruhájához Madonna a The Girlie Show -ban Terv Kylie Minogue turnéjához
© A www.parfumpartner.hu honlapon fellelhető információk, fényképek és szöveges tartalmak a Trade Marks Licence Provider Hungary Kft. tulajdonát képezik. A webáruházban található fényképek és termékleírások, mint szellemi termékek felhasználására kizárólag a Szállító jogosult, azok jogosulatlan másolása, továbbítása, vagy egyéb módon történő felhasználása nem megengedett. ©
Webáruház készítés